Sales Power Pocket om betere contacten te maken en daaraan te verkopen


Het VerkoopKompas is het generieke model voor alle verkoopprocessen, kort of lang, van telefonische acquisitie tot large accountmanagement. Het is de samenvatting van alle overige modellen. Het draait namelijk altijd om vijf fases: voorbereiden en doelen stellen, contact maken, waarna de analyse van de situatie en behoefte wordt gedaan, aansluitend de presentatie van de mogelijke oplossing met een product of dienst. En tot slot afsluiten en tot resultaat of zaken komen.

  1. De voorbereiding bestaat uit drie onderdelen: verzamel alle noodzakelijke verkoopinstrumenten om uw gesprek of contact perfect te voeren, stel de juiste doelen, leer van de feedback en vind de beste weg naar resultaat. Zoek ook ontspannen naar nuttige informatie en kies de juiste contacttactiek.
  2. Het contact bestaat uit drie delen, namelijk de focus vooraf, het contact en de verdieping: Focus op en visualiseer de beste juiste eerste indruk en op het gewenste verloop van de ontmoeting. Maak contact met aandacht vanuit uw hart en verdiep doelgericht in vier stappen het contact, alsof u nieuwe vrienden maakt.
  3. De analyse is bedoeld voor vriendelijk diep onderzoek van waardevolle wensen en dat bereikt u door de complete behoefte van uw contact te onderzoeken, met de juiste analysevragen en Five Times Why. Luister op het juiste niveau en verbeter uw luister skills en gebruik het L.S.D.-model (Luister, Samenvatten en Doorvragen) om te verbinden en te verdiepen.
  4. Presentatie voor een aantrekkelijk, nuttig en eenvoudig vervolg doet u door te presenteren met passie en impact door story telling. Verhoog de waarde van uw oplossing en gebruik: ‘en dus …’. En presenteer altijd minimaal twee, maar maximaal drie Positieve Keuzes.
  5. Bij het afsluiten gaat het uiteindelijk meer om het afronden om uw contacten meer winst en waarde te leveren, persoonlijk en duurzaam. Dit bereikt u door hartcontact te maken en te houden. Reageer licht en vriendelijk op echte en onechte bezwaren, herken, erken en verken ze en kom via deze bezwaren tot zaken en tot slot rond elk contact altijd af met een resultaatgericht vervolg, waar de ander ook graag naar uitkijkt.

Het gestructureerd, doelgericht en vriendelijk toepassen van deze verkoopactiviteiten en vaardigheden in deze volgorde en met de juiste intentie leidt gegarandeerd tot meer verkoopkwaliteit. Mogelijk zelfs tot 100% verkoopkwaliteit én 100% conversie.

Zes succesprincipes van het VerkoopKompas

Samengevat zijn er zes principes voor maximaal succes met het VerkoopKompas:

  1. Breng 100% VerkoopKwaliteit in de praktijk,
  2. Bereid voor, voor kristalheldere focus en persoonlijke kracht,
  3. Maak contact, écht contact en maak vrienden,
  4. Analyseer vriendelijk, onderzoek diep waardevolle wensen,
  5. Presenteer met passie, voor een aantrekkelijk, nuttig en eenvoudig vervolg,
  6. Sluit elk contact en elke fase af, voor winst, win-win waarde en een warm vervolg.
Zie hier de link voor een gratis exemplaar van de complete Sales Power 1 Pocket (als pdf)

Wil je een rapport ontvangen over jouw verkoopvaardigheden, vul je dan hier de vragenlijst in?

Share this post

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
De nieuwsbrief
Wilt u onze (maandelijkse) nieuwsbrief ontvangen, schrijft u zich daarvoor dan in?
ErrorHere