Sales en Acquisitie
Liefde voor de verkoop, betere click met klanten en fors hogere conversie en verkoopkwaliteit
Sales Programma
Liefde voor de verkoop en 100% verkoopkwaliteit Verkopers zoeken in elk contact creatief naar het meest waardevolle vervolg met elke klant en verkooporganisaties willen juist dat Verkopers eenzelfde verkoopstructuur bij klanten gebruiken en uniform werken. Het Sales Power groeiprogramma maakt dit mogelijk. Het is gebaseerd op het Verkoop Kompas, dé generieke verkoopstructuur, die eenvoudig aan te leren is, natuurlijk aanvoelt en de commerciële conversie fors verbetert. Verkopen met je hart en met dit model leidt tot nog plezieriger contact met meer klanten, zelfs tot klantvriendschap.
Sales en Acquisitie: maak klanten alsof het vrienden zijn
Acquisitie met een hart is nooit meer koud. In de dynamische wereld van acquisitie is het essentieel om klanten te overtuigen met zowel vakkennis als authenticiteit. Het Sales Power Programma leert je de generieke verkoopstructuur die je succesratio verbetert terwijl je communicatie effectiever wordt. Met het VerkoopKompas als leidraad creëer je échte verbinding met klanten, ontdek je hun behoeften, presenteer je jouw oplossing met passie en sluit je waardevolle deals. De groei gaat echter verder dan alleen de verkoop.
Heart Selling acquisitie helpt je om meer jezelf te zijn, je impact op anderen te vergroten, empathie en overtuigingskracht te ontwikkelen en sterker samen te werken in je teams. Door meer te focussen op persoonlijke ontwikkeling, creëer je sterkere klantrelaties die leiden tot duurzame groei.
Van de basis van elke click tot maximale conversie?
Alle Sales Programma’s zijn er op drie niveaus namelijk Sales Power Fundament (basis), Sales Power Effect (vervolg) en Sales Power Kwaliteit (senior). Het Sales Power Effect en Sales Power Kwaliteit-programma zijn beschikbaar als incompany-programma.
Het Sales Power Fundament Programma is als Open programma beschikbaar en bij ‘Opbouw’ lees je de inhoud van dit effectieve verkoopprogramma.
Doelgroep
Voor wie is de Sales Power Fundament Training vooral geschikt?
- Verkopers die hun verkoopproces willen optimaliseren en hun verkoopresultaten willen verbeteren,
- Verkopers die meer inzicht willen in de verschillende fasen van het verkoopproces,
- Verkopers die hun klantrelaties willen verbeteren en meer willen verkopen,
- Verkopers die hun persoonlijke communicatieve vaardigheden willen verbeteren,
- Verkopers die hun presentatie-vaardigheden willen verbeteren, en
- Verkopers die hun afsluittechnieken willen verbeteren.
Ervaring:
- Minimaal 1 jaar ervaring in sales of een commerciële functie.
- Ervaring met het voeren van klantgesprekken.
- Gemotiveerd om te leren en vaardigheden te ontwikkelen.
Lees bij Opbouw hoe het programma is opgebouwd of vraag via ‘direct contact’ de Sales Power Online intake aan. Zodra je deze hebt ingevuld kom je te weten of deze training geschikt is.
Programma en opbouw
Het Sales Power Fundament is de basis acquisitie-training en hierin draait het om het verkoopproces en meer inzicht hierin leidt tot meer verkoopresultaat.
Programma-inhoud en tijd
Vijf leerdoelen helpen naar meer inzicht in elk verkoopproces en meer verkoopresultaat:
- Voorbereiden: herken de generieke verkoopstructuur uit kroeg-communicatie, vertaal het in een effectief en efficiënt verkoopproces, stel gericht input en output-doelen,
- Contact: maak ontspannen, maar attent contact, ken eigen interne communicatie en DVD, verdiep en verbreed de relatie,
- Analyse: nieuwsgierig en sturend vragen stellen, doelgericht luisteren, behoefte samenvatten om waardevolle wensen in kaart te brengen,
- Presentatie: presenteer aantrekkelijk en met passie, bied eenvoudige, winnende keuzes en observeer elke verbale en non-verbale reactie,
- Afsluiten: bezwaren verlichten, vriendelijk volhouden met technisch plezierige afsluittechnieken, om win-win resultaat te maken.
Tijd: Het Sales Power Fundament Programma is een hybride programma dat zes tot negen maanden duurt met vijf workshops van elk 1 dag afgewisseld met online-coaching, intervisie, quizzen en team-opdrachten. Zo werkt dit programma langdurig, met bestaande cases en in de eigen praktijk.
Dagdelen training 10 | Uur coaching 2 * 1 uur | Uur intervisie 2 * 1 uur | Uur zelfstudie 4 * ½ uur | Totale investering tijd 46 uur = 1,9 uur per week |
Na afloop van het Sales Power Fundament-programma ben je in staat om:
- De logische relatie te begrijpen van de vijf fases van het VerkoopKompas,
- Ontspannen te schakelen tussen de vijf fases, voor beter contact en meer resultaat,
- Klanten flexibel te beïnvloeden met structuur en gevoel,
- Nieuwsgierig de actuele en latente behoefte te achterhalen,
- Gepassioneerd oplossingen te presenteren, die klanten helpen bij het kiezen,
- Relatiegericht omgaan met bezwaren en resultaatgericht scoren.
Resultaat en toegevoegde waarde
Deze verbeterde vaardigheden leiden tot:
- meer plezier en rust bij het verkopen en bij andere commerciële contacten,
- aantoonbaar meer commerciële contacten,
- kortere tijd tussen het 1e contact en het 1e contract (‘leadtime’),
- aantoonbaar betere commerciële contacten, die meer besteden,
- hogere slagingskans na elk contact.
Testimonials
Ik heb Heart Selling ruim 15 jaar geleden leren kennen als bevlogen en gepassioneerde sales trainers. Ze weten van een groep een eenheid te maken en ze mee te nemen in een gemeenschappelijk doel binnen een langere periode. Daar zetten ze ook niet conventionele middelen voor in, die bijgedragen hebben aan het succes van mijn team in dat jaar!
Hun diepgaande kennis van sales is onmiskenbaar, maar wat hen echt onderscheidt, is hun nadruk op persoonlijk contact. Deze unieke combinatie was de reden waarom ik besloot met hen samen te werken en ze hebben die verwachting volledig waargemaakt. Ze hebben eerst mijn salesactiviteiten geanalyseerd en ontleed tot op het punt dat alleen de kern nog stond. Eerst moet de basis goed zijn! Vanuit daar zijn we gaan kijken hoe we mijn basis konden versterken. Ze zijn flexibel, komen afspraken na en zijn altijd bereikbaar. Ze hebben mij geleerd dat sales neerkomt op het bouwen van relaties en dat daar best een ludieke actie aan te pas mag komen.
Ik heb voor Heart Selling gekozen omdat mijn doel was om meer sales te doen in mijn professionele rol zonder mezelf daarin te verliezen. De fijne en persoonlijke aanpak heeft mij geholpen om mijn doelen te behalen, waarin ik ook mezelf beter heb leren kennen. Hij heeft me door zijn coaching geholpen om meer in de kracht van mijn authenticiteit te geloven. Naast de professionele focus, heeft hij oog voor het individu. Zijn interesse in mij als persoon en de opdrachten en methoden die hij gebruikt zijn fijn en geven meer inzicht. Ik heb veel geleerd over mezelf en heb tools meegekregen die ik zowel in mijn persoonlijke als professionele leven kan toepassen.